افتتاح اولین مرکز هم اندیشی و ارتباط با نخبگان شهرستانی در کشور

با حضور ریاست دفتر نخبگان استان، مرکز هم اندیشی و ارتباط با نخبگان شهرستان بهاباد به عنوان اولین مرکز در کشور آغاز به کار کرد.



به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد همزمان با دهه مبارك فجر، مركز هم اندیشی و ارتباط با نخبگان و شركت تعاونی دانش بنیان همكاران شمس در شهرستان بهاباد و با حضور ریاست دفتر نخبگان استان، ریاست شركت تعاونی دانش بنیان همكاران شمس استان، امام جمعه بهاباد، فرماندار، مسئولین و نخبگان شهرستان افتتاح شد.

در مراسمی كه به همین مناسبت در محل فرمانداری برگزار شد، فرماندار بهاباد با اشاره به دارا بودن شهرستان از پتانسیل بالقوه در پرورش نخبگان و استعدادهای برتر اظهار داشت: طی سالهای اخیر این شهرستان در زمینه های گوناگون علمی و فرهنگی حائز رتبه های برتر كشوری شده است و دانش آموزان بهابادی طی چند سال متوالی رتبه های اول تا سوم كشوری در رشته های قرآن و نهج البلاغه، رتبه اول رشته مطالعه و تحقیق در كشور و رتبه های برتر در كنكور سراسری را از آن خود كرده اند.

"محمدرضا هدائی" با بیان فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت نخبه پروری اذعان كرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر چنانچه بر روى مسئله‌ى علم و فناورى و نخبه‌پرورى سرمایه‌گذارى كنیم، حتماً در یكى از با اولویت‌ترین كارها سرمایه‌گذارى كرده‌ایم.

وی ضمن برشمردن درخواستهای شهرستان از بنیاد نخبگان اظهار داشت: شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، استفاده از تفكر نخبگان، ارتباط بین صنعت و نخبگان و حركت در راستای جنبش نرم افزاری از مواردی هستند كه باید مركز هم اندیشی نخبگان شهرستان در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

رئیس دفتر نخبگان استان یزد در ادامه جلسه، شهرستان بهاباد را پیشرو در راه اندازی مركز هم اندیشی نخبگان عنوان كرد و گفت: با افتتاح این مركز در شهرستان بهاباد، اولین مركز هم اندیشی و ارتباط با نخبگان در كشور زیر نظر بنیاد نخبگان آغاز بكار خواهد كرد.

دكتر حبیب زارع افزود: در حال حاضر كه هجمه دشمن از جهات مختلف به كشورمان زیاد شده است نیاز به سازمانی داریم كه بتواند استعدادهای كشور را برای مقابله با این تهاجم به كار گیرد.

وی رایزنی جهت اجرای طرح شهاب با هدف شناسایی و حمایت معنوی از دانش آموزان با استعداد در استان را از برنامه های ویژه بنیاد نخبگان برشمرد و گفت: برای رسیدن به این مهم در دوره‌ دانش‌آموزی، طرح بسیار گسترده و بلند مدتی با همكاری وزارت آموزش و پرورش به نام طرح شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی در مقاطع دانش‌آموزی (شهاب) در كشور آغاز شده است .

زارع ادامه داد: هدف‌گذاری بنیاد ملی نخبگان در این طرح بلند مدت این است كه در یك افق بلند به جای این كه كشور غنی از نیروی كار شود بتوانیم با اجرای این طرح كشوری غنی از استعدادهای پرورش یافته داشته باشیم.

رئیس دفتر نخبگان با اشاره به رسالت این نهاد در حمایت از نخبگان خاطر نشان كرد: توسعه توانمندی خلاقانه نخبگان، بكارگیری ظرفیت های ایده پروری، تجاری سازی ایده ها و تشكیل كارگروه های تخصصی از دیگر برنامه های بنیاد نخبگان است.

در ادامه جلسه رئیس شركت تعاونی دانش بنیان همكاران شمس استان مختصری از وظایف این شركت تعاونی را شرح داد و گفت: اساس كار این شركت نرم افزاری است.

دكتر پورشمسی همچنین از راه اندازی دفتر این شركت در بهاباد اظهار خرسندی كرد و افزود: امیدواریم با تعامل خوب و همكاری مناسب با مركز هم اندیشی و ارتباط با نخبگان و نیز دیگر ادارات بتوانیم جهش بزرگی در جذب نخبگان و استفاده بهینه از ایده ها و طرح های آنها داشته باشیم.

در پایان مركز هم اندیشی و ارتباط با نخبگان شهرستان بهاباد افتتاح شد و "حسین زینلی" به عنوان سرپرست این مركز معرفی گردید.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا